تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس
نوشته شده توسط : soraya
نکات و مواردی که در این مطلب بیان می شوند، به هیچ عنوان محدود به تعمیر پردازنده لپ تاپ ایسوس نبوده و محصولات دیگر برندها را نیز شامل می شوند. چنانچه واحد پردازشی لپ تاپ درست کار نکند یا ایرادی داشته باشد، نمی توان انتظار عملکردی بی نقص را از سیستم داشت. نحوه کار سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی به این ترتیب است که داده های دریافت شده از رم را پردازش و کدگشایی کرده و آنها را به بخش های دیگر تحویل می دهد. اما آیا امکان تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس وجود دارد یا حتما باید آن را تعویض کرد؟

شیوه تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس

همانند بسیاری از خدمات تعمیراتی دیگر، در تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس نیز عیب یابی اولین مرحله است. برای عیب یابی صحیح و موثر لازم است که دستگاه توسط تکنسین های ماهر و با استفاده از ابزار مخصوص بررسی شده و میزان آسیب وارده به سی پی یو مشخص شود. پس از آن و با توجه و نوع و میزان آسیب وارد شده به این قطعه، اقدامات لازم جهت تعمیر CPU لپ تاپ ایسوس انجام می گیرد. به عنوان مثال در صورتی که تکنسین متوجه شود که پایه ها از حالت عادی خود خارج شده و کج شده اند، آن ها را به حالت عادی بازمی گرداند یا در صورت شکسته شدن پایه ها، تکنسین اقدام به تعویض آن ها می کند تا فرآیند تعمیر پردازنده لپ تاپ ایسوس انجام شده و عملکرد این قطعه به حالت اولیه بازگردد. مواردی نیز وجود دارد که این قطعه به صورت کامل سوخته است و تعمیر آن امکان پذیر نیست. در چنین مواردی برای رفع ایراد لپ تاپ لازم است که سی پی یو به صورت کامل تعویض شود.
 
بیشتر بدانید:

علائم سوختن CPU لپ تاپ

همانطور که اشاره شد سی پی یو یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است. اماCPU  نیز مانند قطعات دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شود در اینصورت ویندوز بالا نیامده و فرآیند راه اندازی یا بوت، مداوم تکرار می‌شود. از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی سی پی یو می‌توان موارد زیر را اعلام کرد:
  • بعد از زدن دکمه پاور، تصویر و صدایی از کیس بلند نمی‌شود.
  • بعد از زدن دکمه پاور و روشن کردن، دستگاه راه اندازی نمی‌شود.
  • دستگاه روشن شده ولی بلافاصله خاموش می‌شود.
  • دستگاه روشن شده ولی بعد از چند دقیقه خاموش می‌شود یا تصویر صفحه هنگ می‌کند.
  • بعد از زدن دکمه پاور پیغام صفحه آبی مرگ یاBSOD  روی تصویر مشاهده می‌شود.
  • بعد از زدن دکمه پاور صدای بوق از دستگاه بلند می‌شود.

تست عملکرد سی پی یو لپ تاپ asus

در صورتی که مقالات مربوط به خرابی قطعات لپ تاپ را مطالعه کرده باشید احتمالا متوجه شده اید که در بسیاری موارد، نشانه های خرابی چندین قطعه مختلف کاملا مشابه است. سوالی که برای کاربر پیش می آید این است که در صورت ظاهر شدن این نشانه ها چطور می توانیم اطمینان حاصل کنیم که زمان تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس فرا رسیده و این علائم تنها ناشی از اختلال در عملکرد یکی دیگر از قطعات نیست؟ در پاسخ باید گفت که این کار باید توسط تکنسین فنی مجرب انجام شود. پس از این که کاربر جهت تعمیر CPU  لپ تاپ ایسوس به مراکز تعمیراتی مراجعه کرد، تکنسین های این مراکز به بررسی دستگاه پرداخته و سلامت CPU را چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری به صورت کامل بررسی می کنند. در این حوزه نرم افزارهایی مانند furmark نیز به کمک تکنسین ها آمده و انجام تست های مختلف جهت تشخیص آسیب وارده و تعمیر CPU لپ تاپ ایسوس را ساده تر کرده اند. یکی از روش های عیب یابی CPU  نیز این است که تکنسین CPU جدیدی را روی سیستم تست می کند تا مطمئن شود که ایرادی در دیگر قطعات وجود ندارد.

چگونگی تعمیر CPU

رفع خرابی مربوط به CPU، کاری تخصصی است و باید توسط تعمیرکار انجام شود. گاهی مشکلات سی پی یو مربوط به خرابی سوکت آن است و نیاز باشد که پایه‌های سوکت را تعویض کنید و یا آنهایی که کج شده‌اند را صاف کنید. همچنین برای تعمیر سی پی یو، نیاز به ابزار و تستر CPU دارید. پس بهتر است این کار را به تعمیرکار کامپیوتر بسپارید.




:: برچسب‌ها: تعمیر سخت افزار,تعمیر لولای لپ تاپ,تعمیر در محل,نمایندگی تعمیرات ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: